Laminálás
A laminálás egy, vagy több réteg erősítő, ill. vázanyag (pl.: üvegpaplan, rovingszövet, karbon, kevlár, vagy üvegszövet,stb.) műgyantával való átitatása. A leggyakrabban használt műgyanták a poliészter, és az epoxi műgyanták.
Precoating
A hajók építése során az előre kivágott rétegelt lemez lapokat ajánlatos az összeállítás előtt egy-két rétegben epoxival bevonni – sok későbbi munkát és időt megspórolandó. Ezt hívják precoatingnak vagy előzetes bevonásnak.
A felület előkészítése
A fának száraznak kell lennie, csiszolás után ne feledkezzünk meg a portalanításról. Az epoxi gyanta adhéziós kötése egy csiszolt felület esetében mindig jobb, mint egy csiszolatlannál.
Ragasztás és epoxizás
Ennek a módszernek az alkalmazása akkor ajánlott, amikor a hajó egyes részeinek összeállítása során a részek nehezen hozzáférhetővé válnak (pl.: a hajófenék vagy rekeszfalak felragasztása).
Töltőanyagok
A hajóépítés során az epoxigyantához leginkább szerkezeti ragasztás vagy réskitöltés céljából keverünk töltőanyagokat. Régebben kizárólag finom fűrészport használtak sűrítésre, de manapság különböző típusú és márkájú porokat vásárolhatunk.
Mi az epoxi-gyanta?
Az epoxi gyanta a hajó gyártása során használt szintetikus anyag, amely az úgy nevezett térhálósító anyag segítségével köt meg. A gyantához vásárolt térhálósítónak általában 1,5-2 óra „fazékidejűnek” kell kennie.
Többrétegű felhordás
Az úgy nevezett wet-on-wet módszerrel készül. Fő előnye, hogy a rétegek között nem kell megvárni a száradást és nem kell minden réteget lecsiszolni. Bizonyos epoxi fajtáknál az úgynevezett viaszosodás figyelhető meg, amikor a nem térhálósodott anyag a megszáradt felületen maradva akadályozza a további rétegek felhordását. A wet-on-wet módszer előnye, hogy a viaszosodás csak egyszer jelenhet meg.